Az oktató figyelje a háttérből a résztvevők munkáját, és legyen elérhető: nyújtson segítséget e-mailben, fogadjon kérdéseket chat-en, skype-on vagy telefonon. Ez történhet folyamatosan vagy előre meghatározott időszakokban, egyénileg vagy csoportosan. A sokrétű elektronikus kommunikáció nem helyettesíti a személyes találkozást, nem pótolja a metakommunikációt, de megfelelő eszközök segítségével lehetővé teszi a személyre szabott támogatást, az egyéni konzultációt is.
A sikerélmény, a pozitív visszacsatolás, a bátorítás motiváló hatása vitathatatlan, ezért az oktatónak célszerű rendszeres visszajelzést adni a résztvevők felé, hogy ezzel is a további tanulásra ösztönözze őket. Kezelnie kell az elakadásokat, lemaradásokat, hogy minél többen eljussanak a tananyag végére. Az oktatónak is szerepe van abban, hogy végül hányan és milyen eredménnyel végzik el az adott tanfolyamot.
A tanfolyam zárásakor a teljesítmények értékelése és a dokumentáció elkészítése vár az oktatóra. Az elégedettségmérés fontos visszajelzés a tanfolyam sikeréről vagy hiányosságairól. Az értékelések elemzése felhasználható a következő tanfolyamok eredményességének növelésére.