A munkakörnyezet kialakítása

A munkahely

Akadálymentesnek, rendezettnek és tisztának kell lennie, amire a biztonságos munkavégzés, a dokumentumok épségének, illetve a pontosság biztosítása érdekében van szükség.

A digitalizáló eszközök tisztán tartása is rendkívül fontos. Minden munkanap/műszak/beosztás elején és végén, illetve amennyiben szükséges a munkák között is, távolítsuk el az üveglapokra került port, ujjlenyomatokat és egyéb szennyeződéseket, a dokumentum asztalokon és könyvbölcsőkben összegyűlt papírmorzsákat. Minderre a minőségi felvételek készítése, a képfeldolgozás során szükséges beavatkozások minimalizálása és gyorsítása, az eredeti dokumentumok védelme, illetve az egészséges munkakörnyezet biztosítása érdekében van szükség.

Tiszta és száraz kézzel fogjuk meg a dokumentumokat, illetve az állományvédelmi szabályozásokkal összhangban használjunk kesztyűt az érzékeny, sérülékeny és ritka eredetik esetében.

A személyi higiéniával kapcsolatban általánosan elvárható igényeket egészíti ki az, hogy a eredetik használata során a magunk egészségére is vigyázunk. Mivel dokumentumaink az évszázadok során nagyon sok kézben megfordultak, illetve sokszor nem a legoptimálisabb körülmények között tárolták azokat, a digitalizálásra való előkészítés után is porosak és koszosak lehetnek. Feladataink végeztével mindig alaposan mossunk kezet, vigyázzunk, hogy ne jusson pl. a szemünkbe szennyeződés, ne szennyezzük össze a ruhánkat.