Online környezetben a sikeres tanulási stratégia egyénenként eltérő lehet. Az önállóan tanuló felnőtt számára nagy segítség, ha nem csupán a megértést és a tudás alkalmazását támogatjuk, hanem segítünk magát a tanulási folyamatot megtervezni és véghezvinni. Online képzések szervezése esetén figyelembe kell vennünk azt, hogy ez a jelentkező részéről komoly felkészültséget és tanulási tapasztalatot feltételez, amellyel nem mindenki rendelkezik. A felnőtt résztvevők egy része igényli a külső irányítást, mert csak így képes eredmények elérésére.
A távoktatásban számolni kell a tanulás térbeli és időbeli függetlenségéből adódó tanári és tanulói szerepváltozással, illetve a tananyag jellegének, strukturálásának megváltozásával. Előfordulhatnak konfliktusok is a csoportban, amelyeket kezelni kell, hogy ne gördítsenek akadályt a sikeres tanulás elé. Ezekre a kihívásokra válaszok, szervezési, adminisztratív és módszertani megoldások is születtek, amelyeket célszerű az e-learning fejlesztések során figyelembe venni.